Medi Ambient

Des del Moto Club Abadesses entenem que per assegurar el futur del nostre esport cal treballar pel merescut reconeixement del Trial per part de la nostre societat. Avui en dia això passa per demostrar que la pràctica del Trial es compatible amb el respecte al medi natural on es practica.  El Moto Club Abadesses amb el suport del nostre Ajuntament  fa temps que treballem per aconseguir aquest objectius.

• L’any 2005 vàrem aconseguir la primera Àrea de Trial de l’estat Espanyol autoritzada pel Departament de nevadaMedi Ambient .
  • Hem promogut el 1º estudi d’impacte ambiental i de protocol d’evaluació d’Àrees de  Trial a nivell mundial realitzat per l’Institut Català de Ciències i Tecnologies Ambientals de la Universitat de Barcelona i dirigit pel Doctor en Ciències Ambientals Martí Boada.  (2007-2008).
  • Tenim com a prioritat el respecte i conservació del Medi Ambient i la gestió responsable de l’Àrea on practiquem el nostre esport.
  • Fomentem la promoció de l’esport del trial pels joves educant-los en les bones pràctiques per fer un bon ús de la moto dins del medi natural.

L'Àrea de Trial de Sant Joan de les Abadesses:

La Llei d'accès motoritzat al medi natural   de la Generalitat de Catalunya contempla diferents models d' Àrees per a la pràctica del Trial:  Circuits permanents tancats, circuits 765F4967permanents oberts i "Àrea de lleure i esport" aquestes últimes son temporals i s'ha d'anar renovant la seva continuïtat. En el nostre cas tenim una "Àrea de lleure i esport per a la pràctica del Trial," per les seves característiques l'accés a la nostra àrea es restringit degut a:

• La nostra Àrea està condicionada a  l'autorització  de nombroses propietats privades per on transcorre, el Moto Club Abadesses ha de respectar les restriccions temporals de propietaris per qüestions ramaderes i particulars.
  • El Departament de Medi Ambient també aplica restriccions a alguns dels sectors.

Per aquestes circunstàncies hem d'evitar qualsevol massificació  que pugui posar en perill el futur de la nostre Àrea o la continuitat i qualitat dels 3 Dies Trial Santigosa.

Tenim la resposnsabilitat de mantenir un 'equilibri que permeti fomentar l'afició al trial entre els joves del nostre poble per assegurar el futur organitzatiu dels 3 Dies Trial Santigosa i  a tots els trialers d'arreu poder-los convidar 2 cops l'any  a gaudir del l'autèntic Trial  en el nostre entorn amb els: 3 DIES TRIAL SANTIGOSA i  2 DIES TRIAL SANTIGOSA CLÀSSIC .