cartell-3dts18-baixa

Els 3DTS més internacionals
El Moto Club Abadesses ja ho té tot llest per encarar la 47a edició dels 3 Dies Trial Santigosa, els pròxims 30 i 31 de març, i 1 d'abril de 2018. La prova d'enguany ve marcada per l'èxit de participació, ja que s'han cobert totes les places que l'organització havia marcat com a límit per poder continuar oferint i garantint un trial de qualitat i respectuós amb el medi ambient. Les primeres 130 places amb entrada directa van exhaurir-se el mateix dia de l'obertura de les inscripcions en poc més de dotze hores. Hi haurà pilots del Regne Unit, Noruega, Israel, Suïssa, Suècia, Escòcia, Alemanya, França... a més d'una trentena de pilots estatals de fora de Catalunya. Finalment, més de 50 pilots en varen quedar fora i no podran córrer aquest any. Els 3DTS 2018 comptaran amb la participació d'un total de 233 pilots.

Els noms propis
L'hepta-campió del món Dougie Lampkin (Vertigo), Jorge Casales (Vértigo) i Oriol Noguera (JOTAGAS) són els principals favorits pel pòdium. En dones, tindrem l'oportunitat excepcional de tornar a veure a Laia Sanz (13 títols mundials de Trial), que s'enfrontarà a la segona classificada del darrer campionat, Sandra Gómez (Gas Gas); i a l'alemanya Theresa Bäuml (Montesa), tercera classificada; i a les catalanes Berta Abellán i Maria Giró (4a i 8a, respectivament).

La coincidència amb l'última prova del mundial de X-Trial que es farà el dijous anterior a Budapest fa que encara no es pugui concretar la participació d'altres pilots punters, però s'espera l'assistència de Jeroni Fajardo, Jaime Bustos, Albert Cabestany, entre d'altres, i també de Takahisa Fujinami -guanyador l'any passat- i Gabriel Marcelli, que oferiran, diumenge a la tarda, una exhibició a la zona indoor de Can Crehuet, després de l'arribada de l'últim pilot. No en va, es tracta d'una oportunitat única per a pilots i marques d'entrenar de cara a l'inici del mundial de Trial, que té la primera prova del calendari a Camprodon el 19 de maig.

L'e-Control
Després de l'excel·lent valoració tant de pilots, com de controls i organització que es va fer de la prova del sistema electrònic de puntuació al 2 Dies Trial Santigosa - Clàssic, el Moto Club Abadesses ha decidit implementar en la seva totalitat aquesta tecnologia durant aquests tres dies. Es tracta d'una innovació tecnològica pionera en aquest àmbit, que permet incorporar les puntuacions a través d'un aplicatiu i un telèfon mòbil. El dispositiu té uns sensors que llegeixen la identificació dels pilots a l'entrada de la zona, el control captura la puntuació a través del dispositiu mòbil i enregistra les dades de puntuació que poden descarregar-se de forma automàtica a l'oficina de cursa. Això permet agilitzar i evitar els errors humans a l'hora d'elaborar la classificació.

Fotografies amb premi
El Moto Club Abadesses i el Grup Fotogràfic Abadesses han convocat el I Concurs de Fotografia '3 Dies Trial Santigosa' per premiar les millors fotografies fetes durant aquests dies. El premi a la millor sèrie (tres fotografies) serà de 300 euros, el premi a la millor fotografia individual serà de 150 € i el segon premi obtindrà 75 €. A més, tots els guanyadors podran imprimir una fotografia amb una impressió de gran format. Les bases del concurs es poden trobar a la pàgina web del Moto Club Abadesses.