· Uns 250 pilots es disputaran la 52a edició de la prova

· Arnau Farré, Laia Sanz, Pablo Suárez, Fujinami i David Fabián, alguns dels noms propis

· El nombre de pilots joves locals que hi participen demostra la bona línia en l’impuls d’aquest esport a la vila

Ja està tot a punt per a la 52a edició dels 3 Dies Trial de Santigosa, organitzats pel Moto Club Abadesses, que es disputarà els pròxims 29, 30 i 31 de març de 2024. Com és habitual, la prova ve precedida d’una gran expectació per la rapidesa en la qual es varen exhaurir totes les places. Prop de 250 pilots, equips, motxillers i familiars seran a Sant Joan de les Abadesses per viure el segon trial de llarga durada més antic del món. En aquesta edició hi participaran 156 catalans, 9 andorrans, 20 espanyols, 18 anglesos, 11 francesos i 10 italians, i també hi haurà com a mínim un representant d’Austràlia, Canadà, Costa Rica, Dinamarca, Irlanda del Nord, Japó, Països Baixos i de la República Txeca.

Foto de Lluís Martí

Entre els pilots destacats que estan cridats a disputar-se la victòria hi ha Arnau Farré (campió el 2022 i 3r el 2023), Pablo Suárez (2n en les edicions del 2021 i 2023), David Fabián o Takahisa Fujinami (campió el 2017 i 2n el 2011). El japonès, campió mundial el 2004 i company de Toni Bou durant molts anys, tornarà a ser a Sant Joan de les Abadesses on sempre ha captivat el públic amb el seu carisma i les seves exhibicions, ara ja com a director de l’equip Montesa, en substitució de Miquel Cirera. El divendres correrà Adam Raga i dissabte està previst que hi participi Aniol Gelabert, (6è classificat al Mundial de 2023).

També és remarcable que, si bé en aquesta edició no hi ha Berta Abellán, és l’any en el qual hi ha més dones inscrites (deu) i vindran pilots punteres d’Itàlia i Gran Bretanya, i també prendran la sortida corredores joves com Ada Martí i Queralt Fontdevila de categories cadet i juvenil.

Bona representació de pilots locals

Pel que fa als corredors locals, les mirades estaran posades en el júnior Aniol Llamas (Planettrial-TRRS) que disputa el Campionat d’Espanya TR3 i que va pujar al podi en la primera cursa de la temporada a Arteixo (Galícia) i va guanyar en la segona, a Gironella, diumenge passat. Estarà acompanyat de Guillem Farrés i, de pilots encara més joves com Marc Camprubí, Damià Solà i Pau Busquets. Entre els veterans, hi haurà Enric Serra, Sergi Pérez i Mario Rodríguez.

La competició es disputarà en 30 zones diferents cada dia sense cap repetició, amb diferents recorreguts segons la dificultat, amb la modalitat non-stop, i en un entorn que recull l’essència del millor trial, fet que atrau pilots de tota mena.

Alguns d’aquests pilots d’elit també faran una exhibició el dissabte a la zona indoor, com és habitual, fent les delícies dels espectadors que s’hi acostin, amb trucs i salts impossibles amb la moto, només a l’abast de ben pocs. Després de l’exhibició, es repartiran els premis del concurs de fotos de l’any passat, un concurs que es torna a convocar també per aquesta edició.

Aquest any s’ampliaran els serveis que s’ofereixen des de la zona indoor de Can Crehuet -una de les zones més espectaculars situada al mateix poble- amb el Jovent Actiu Santjoaní, que oferirà servei de barra durant les tardes dels tres dies de trial i, com en les darreres edicions, Limonetty amenitzarà la zona d’arribada al pavelló el divendres i dissabte a la tarda amb les seves sessions de Dj.

Berta Abellán, Arnau Farré i en Miquel Gelabert, ben a prop del públic a la zona indoor

El Moto Club Abadesses continua treballant sota un marc de responsabilitat mediambiental i social, conscients de la situació de sequera que afecta la nostra regió i les dificultats inherents a l'obtenció de permisos ambientals per a la realització d'esdeveniments d'aquesta magnitud. El Moto Club Abadesses és un exemple i referència en demostrar que la pràctica del trial, lluny de suposar una amenaça per al nostre entorn natural, és una activitat que, gràcies a la rigorosa gestió i al compromís ferm amb les pràctiques sostenibles, té un impacte nul.

A més, l’afluència de persones durant els dies de competició reafirma el valor d’aquest esdeveniment més enllà de l’àmbit esportiu, ja que suposa un impuls per als establiments de restauració i serveis de la localitat, des de restaurants, cafeteries i bars fins a allotjaments i comerços locals, que experimentaran un augment significatiu en la seva activitat, i convertint els 3 Dies Trial de Santigosa en una peça important en el desenvolupament social, cultural i econòmic de la vila.